Coraz więcej badań łączy używanie telefonu z bólem pleców. Postawa, jaką przyjmujemy podczas korzystania z urządzeń elektronicznych, może powodować problemy z układem mięśniowo-szkieletowym oraz jest jednym z głównych czynników powodujących bóle szyi i ramion. Wielogodzinne i długotrwałe przebywanie z pochyloną głową może przyczyniać się do powstawania dyskomfortu i bólów kręgosłupa.

Dlaczego używanie telefonu powoduje bóle pleców?

Wszystko zależy od pochylenia głowy. Głowa dorosłego człowieka waży między 4-5 kg. Kiedy przechylamy ją, aktywujemy mięśnie, ścięgna i więzadła kręgosłupa szyjnego. Biorąc pod uwagę fakt, że w ciągu dnia spędzamy około 2-4 godzin używając telefonu, narażamy szyje, plecy i ramiona na nadmierne obciążenie. Nic dziwnego, że coraz więcej osób cierpi na bóle zwyrodnieniowe kręgosłupa szyjnego i górnych pleców.

Ograniczanie używanie telefonu z pewnością pomoże rozwiązać problem bólu pleców, ale kto jest w stanie posunąć się tak daleko? Smartfony stały się nieodłączną częścią naszego codziennego funkcjonowania. Niemożliwe jest całkowite wyeliminowanie używania telefonu, ale możliwe jest wyrobienie w sobie nawyku prawidłowego trzymania telefonu podczas użytkowania.

Jak korzystać z telefonu, żeby nie obciążać szyi i pleców?

  1. Korzystając z telefonu siedź lub stój prosto nie garbiąc się.
  2. Trzymaj luźno barki i ramiona.
  3. Trzymaj telefon na wysokości oczu.
  4. Staraj się opierać o coś łokcie - np. o biurko lub poduszkę. 
  5. W miarę możliwości używaj funkcji dyktowania zamiast pisania SMS-ów.

Utrzymywanie nieprawidłowej postawy przez większą część dnia może przyczynia się do powstawania dyskomfortu oraz bólów. Na szczęście nigdy nie jest za późno, żeby zacząć pracę nad swoją postawą i poprawić komfort codziennego funkcjonowania.

Na podstawie: https://www.spineuniverse.com/wellness/ergonomics/your-cell-phone-killing-your-back

Komentarze (0)